A Párizsi Autószalonon megtekinthető az új Honda Civic Sedan

A tizedik generációs Honda Civic szedán egy vadonatúj, négyajtós, sportos kompakt. Akárcsak az ötajtós kivitel, ez is fontos mérföldkő a Honda számára az alsó-középkategóriában, a márka történetének legátfogóbb fejlesztési folyamata ugyanis a szedán megújítását is magában foglalta.

A tizedik nemzedék sorozatgyártását a Honda történetének legátfogóbb, legnagyobb szabású fejlesztési programja előzte meg – avatott be a háttérfolyamatok részelteibe Mitsuru Kariya vezetőmérnök, a nemzetközi Civic-projekt irányítója. – A kutatási és fejlesztési folyamatokba az értékesítésért, valamint a gyártási metódusokért felelős kollégákat is bevontuk szerte a világon, így tulajdonképpen észak- és dél-amerikai, európai és ázsiai szakemberek tudásának összegzéseként látott napvilágot az új Civic. Ez az autó a valaha volt legsportosabb Civic, takarékosság, helykínálat, menetbiztonság és minőségérzet terén is új mércét a szegmensben – fűzte hozzá.

A céltudatos sziluett sziklaszilárd állásfoglalás a sportos karakter mellett, csak úgy, mint a jelentős méretváltozás, tudniillik az új Civic szélesebb, hosszabb és alacsonyabb elődjeinél. Mindemellett rövid túlnyúlásai és „feszes” vonalai aerodinamikai hatékonyságáról, valamint sportosságról árulkodnak, akárcsak az agresszív orr-rész, a hangsúlyos kerékjárati ív, valamint a markáns első és hátsó légbeömlő.

A vadonatúj Civicet azért dolgozták át egészen az alapoktól, hogy még fürgébbé, agilisabbá váljon. A kis tömegű, nagy merevségű kocsitest új, innovatív tervezési és gyártási folyamatok révén jött létre, legfőbb ismérve az alacsony súlypont, és hogy olyan szofisztikált futómű alkalmazását tette lehetővé, ami jelentősen fokozza a vezetési élményt és a menetkomfortot.

Az új, szélesebb és hosszabb padlólemeznek köszönhetően a belsőtér kategóriaelső helykínálattal büszkélkedhet. Maga a kabin letisztult, rendezett benyomást kelt, vonzerejét kimagasló összeszerelési és anyagminőség, valamint sok-sok új kiegészítő növeli. Az üléspozíció alacsonyabb lett, így a vezető – átvitt és prózai értelemben is – közelebb érezheti magát az autóhoz, azaz még inkább élvezheti a vezetést. Fejedelmi környezet várja az utasokat is, hiszen a beltér és a csomagtartó befogadóképessége egyaránt párját ritkítja, miként a variálhatóság is egyedülálló. A Honda Connect szórakoztatóelektronikai és információs rendszer második generációja Apple CarPlay és Android Auto kapcsolat kiépítésére is alkalmas..
A vadonatúj Civic szedánban egy vadonatúj VTEC TURBO erőforrás debütál, melyet úgy terveztek a Honda mérnökei, hogy magával ragadó, dinamikus vezetési élményt nyújtson.

Hogy a kiemelkedő motorerő dacára mindig garantált legyen a célba érés, a Honda SENSING menetbiztonsági és vezetést segítő csomag minden modellváltozathoz alapáron jár.

A koncepció, a megközelítés és az alkalmazott technológiák mind-mind azt bizonyítják, hogy a Honda továbbra is sportos márka, amely élen jár a műszaki fejlesztésekben, s elkötelezett az európai vásárlók, illetve az alsó-középkategória iránt.

Karosszéria és futómű
Négyajtós, ötüléses szedán önhordó karosszériával 1,5 literes, benzines erőforrás, kétféle váltó, elsőkerékhajtás.

Erőforrás

1.5 VTEC TURBO

Négyhengeres, benzines

6MT

CVT automatikus

Típus

Összlökettérfogat (cm3)

Csúcsteljesítmény

Legnagyobb forgatónyomaték

Hengerenként négyszelepes

1498

182 LE (134 kW) / 5500 f./perc

240 Nm/1900-5000 f./perc

Hengerenként négyszelepes

1498

182 LE (134 kW) / 6000 f./perc

220 Nm/1700-5500 f./perc

Jellemzők

Erőátvitel

Kéziváltó: hatfokozatú
CVT-váltó: változó áttételű (7 szimulált fokozattal)

Felfüggesztés és csillapítás

Elöl: MacPherson
Hátul: Multi-link

Karosszéria mérete (mm)

Hosszúság     4630
Szélesség      1800
Magasság      1416

Befogadóképesség (liter)

Csomagtér      519 (ülések alaphelyzetben)

Tömegadatok (kg)

Menetkész tömeg (teli üzemanyagtartállyal)
6MT: 1279-1321
 CVT-váltó: 1307-1348