Egészen különleges ötlettel rukkoltak elő a hondások, a japán vállalat mérnökei ugyanis egy fejlett GPS-rendszer és az NSX segítségével újraalkották a világ egyik leghíresebb alakzatát.
Az „NSX Driving Drawing” a perui Nazca sivatagban fellelhető, teljes egészében csak a levegőből látható Kolibrit jeleníti meg. Az alkotás készítéséről forgatott rövidfilmet a Formula 1 suzukai futamán, 2016. október 9-én vetítették le elsőként.
A Nazca-vonalak különleges, levegőből látható ábrák Peruban, melyeket Kr. e. 500 és Kr. u. 500 között alkottak, méghozzá úgy, hogy a sötét, felső földréteget eltávolították a világosabb alsó réteg fölül. Az idők során egy új, védelmező réteg alakult ki a rajzokon, ami megóvja a vonalakat a torzulástól és az eróziótól, így még ma is szinte eredeti formájukban csodálhatók meg a képek.
Míg az eredeti Kolibri megközelítőleg 93 méter hosszú, a Honda-féle átirat közel tízszer akkora, egészen pontosan 965 méteres. Elkészítéséhez egy nagy felbontású fotót használtak, ez alapján jelölték ki a GPS-koordinátákat, amelyek háromméteres pontosságot garantáltak a „rajzolónak”.
Maga az ábra harminc hajtűkanyart foglal magában, így különösen nagy jelentősége volt az ultraprecíz Sport Hybrid SH-AWD (Super Handling All-Wheel Drive) hajtásláncnak. Hála az első kerekeket - függetlenül hajtó - elektromotoroknak, az NSX egészen szűk fordulók gyors végrehajtásában is jeleskedik, különösképpen, hogy a manőverek során a külső íven futó kerekekre jutó hajtási erőt automatikusan növeli a rendszer, míg a belsőkét visszafogja.
Hogy az alakzat tökéletes legyen, a japán-amerikai Honda-csapat rendkívül nagy pontossággal jelölte ki az útvonalat, nem mellesleg egy speciális, fejre szerelhető digitális kijelzőt készített a vezetőnek, hogy a lehető legpontosabban követhesse a GPS útmutatásait. Miközben végighaladt a nyomvonalon, GPS-koordinátáit folyamatosan rögzítette, illetve továbbította a rendszer, így a szervezők valós időben láthatták, hogy miként ölt formát a 601195 négyzetméteres óriásmadár.
Az eseménynek a kaliforniai El Mirage sós síksága adott otthont, hatalmas, hófehér vászont biztosítva a művészeknek, akik kézi és drónra szerelt kamerák tucatjaival rögzítették a történéseket.
A vadonatúj NSX a Honda kiemelkedő mérnöki teljesítményének és technikai fejlettségének szimbóluma. Hajtóerejét középen elhelyezett, ikerturbós, V6-os Otto-motorból meríti, amelyhez kilencfokozatú, duplakuplungos automatikus váltó és egy ultramodern, azonnali gázreakciókat biztosító villanymotor kapcsolódik. Emellett az autó orrában egy kétmotoros, elektromos hajtóegység (Twin Motor Unit, TMU) is megbújik, ez forgatja - egymástól függetlenül - a bal és jobb kereket az aktuális terhelésnek, illetve útviszonyoknak megfelelően.
A TMU a Honda által fejlesztett Sport Hybrid Super-Handling All-Wheel Drive hajtásláncához kapcsolódik, ami teljesen egyedülálló a szupersportkocsik szegmenségben. Az eredmény egy olyan jármű, ami azonnal, tökéletes pontossággal hajtja végre a pilóta - gyorsításra, lassításra és irányváltásra vonatkozó - utasításait, s utánozhatatlan vezetési élményt nyújt.