A Honda által kidolgozott, 3.5 literes, V6-os, hibrid hajtáslánc nyerte el a „Legjobb új motor” díjat a 2017-es Év motorja választáson. Az Engine Technology International magazin által meghirdetett versenyt immáron 19. éve írják ki, szakmai színvonaláról sokat elárul, hogy a nemzetközi döntőbizottság a járműipar legjobbjait tömöríti.
A hajtóműveket többek között teljesítményük, zajkibocsátásuk, kezelhetőségük, üzemanyag-fogyasztásuk és kifinomultságuk alapján ítélik meg, s mivel az NSX motorja minden szempontból kiválónak bizonyult, magabiztosan hódította el a trófeát.
A különleges egység tervezésekor a világ legfejlettebb hajtásláncát kívánták megalkotni a mérnökök, mely egyszerre erős és kezes, s átütő vezetési élményt nyújt.
Fejlesztése során a villanymotorok és egyéb elektromos összetevők integrálása jelentette a legnagyobb kihívást, ez volt ugyanis a kimagasló teljesítményű hibrid megalkotásának záloga. Hála a Honda sok-sok évtizedes tapasztalatának és innovatív technológiai megoldásainak, a mérnökök sikerrel vették az akadályokat, s olyan autó született, ami azonnal reagál a pilóta utasításaira, beleértve a gázadást is.
Mr. Hayashi, a Honda R&D Europe elnöke elmondta: „Hatalmas megtiszteltetés ez a díj, hiszen az NSX a Honda Motor Company választékának ékköve, vállalatunk innováció és környezetvédelem iránti elkötelezettségének bizonyítéka. A vezetési élmény teljesen új szintjét szerettük volna elhozni a sebesség megszállottjainak, és miként a 2017-es Legjobb új motor díja is mutatja, elértük célunkat.”
A Nemzetközi Év Motorja versenyen összesen nyolc kategóriában indultak az erőforrások. A nevezéshez elengedhetetlen volt, hogy a motor olyan autót hajtson, amelyet legalább egy országban forgalmaztak 2017 júniusában.